Polityka

Nowa era polskich armatorów: Program 'Batory’ na fali sukcesu

Ministerstwo Infrastruktury z dumą informuje, że Gdańska Stocznia „Remontowa” im. J. Piłsudskiego wodowała pierwszy kadłub promu typu Ro-Pax, budowanego dla spółki Polskie Promy w ramach programu „Batory”. Jest to początek trzech jednostek, które będą wkrótce wzbogacać flotę polskich armatorów.

Ministerstwo Infrastruktury z dumą prezentuje pierwszy kadłub promu typu Ro-Pax, wodowany w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” im. J. Piłsudskiego. Jest to jedna z trzech jednostek, budowanych dla spółki Polskie Promy w ramach programu „Batory”. Już niebawem promy te będą wzbogacać flotę polskich armatorów.

Wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk podkreślił, że wodowanie pierwszej jednostki promowej ro-pax to dowód na działania, które mają na celu odrodzenie polskiego przemysłu stoczniowego. Jest to symbol potwierdzający, iż jesteśmy w stanie wytwarzać nowoczesne i innowacyjne statki, które nie tylko będą stanowić dumę armatorów, ale również przyczyniać się do wzrostu gospodarczego naszego kraju.

Niemal 11 tysięcy ton kadłuba jednostki stworzono z sześciu bloków, których części wyprodukowano zarówno w stoczni, jak i dzięki polskim poddostawcom. Oprócz napędu, silników oraz systemów ogólnookrętowych jednostka zostanie wyposażona w nadbudówkę. Ma zostać oddana do użytku w 2025 roku.

Gotowa jednostka będzie napędzana czterema silnikami LNG typu dual-fuel wyposażonymi w wspomaganie bateryjne i zasilanymi skroplonym gazem ziemnym oraz tradycyjnym paliwem typu diesel. Aby ułatwić manewrowanie w portach, jednostka zostanie także wyposażona w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie. Zastosowanie napędu LNG sprawi, że emisja CO2 zostanie zredukowana o około jedną czwartą w porównaniu do jednostek o podobnych wymiarach napędzanych innymi źródłami energii.

26 listopada 2021 r. został podpisany kontrakt, na mocy którego Gdańska Stocznia Remontowa SA zobowiązała się do budowy trzech statków na rzecz spółki Polskie Promy, której właścicielami są Skarb Państwa i Polska Żegluga Morska. Dwie jednostki mają trafić do floty Polskiej Żeglugi Morskiej, a trzecia będzie wykorzystywana przez Polską Żeglugę Bałtycką.

Program „Batory” jest integralną częścią realizowanego obecnie Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR). Jego celem jest wsparcie rozwoju technologii, projektowania i budowy polskich jednostek pływających oraz konstrukcji morskich. Projekt ma na celu przesunięcie sektora stoczniowego w kierunku produkcji nowatorskich produktów oraz wyspecjalizowanych jednostek, które będą cechować się wysoką wartością dodaną. Wsparcie to ma stanowić zachętę dla firm z branży okrętowej do inwestowania w nowe technologie i innowacyjne produkty.

Projekt „Batory” jest oparty na czterech autonomicznych częściach: budowy promów pasażersko-samochodowych dla polskich armatorów, wsparcia tworzenia i wdrażania nowoczesnych technologii okrętowych, budowie nowoczesnej modułowej platformy offshore oraz stworzeniu Zielonej Stoczni w Polsce.

Komunikaty publikowane w serwisie PAP nie są w żaden sposób przez PAP SA zmieniane. Autor komunikatu odpowiada za treść przekazu zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.

Projekt „Batory” składa się z czterech autonomicznych części: budowy promów pasażersko-samochodowych dla polskich armatorów, wsparcia tworzenia i wdrażania nowoczesnych technologii okrętowych, budowie nowoczesnej modułowej platformy offshore oraz stworzeniu Zielonej Stoczni w Polsce.

Wszystkie komunikaty publikowane na stronie PAP są prezentowane bez wprowadzania jakichkolwiek zmian w treści. Autor przekazu ponosi odpowiedzialność za jego treść zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.

Projekt „Batory” składa się z czterech niezależnych elementów: budowa promów pasażersko-samochodowych dla polskich armatorów, wsparcie tworzenia i wdrażania nowoczesnych technologii okrętowych, budowa nowoczesnej modułowej platformy offshore oraz stworzenie Zielonej Stoczni w Polsce.

Wszystkie komunikaty publikowane w serwisie PAP są prezentowane bez wprowadzania żadnych zmian. Autor przekazu ponosi odpowiedzialność za jego treść zgodnie z postanowieniami wynikającymi z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.

Projekt „Batory” opiera się na czterech autonomicznych częściach: budowie promów pasażersko-samochodowych dla polskich armatorów, wsparciu tworzenia i wdrażania nowoczesnych technologii okrętowych, budowie nowoczesnej modułowej platformy offshore oraz stworzeniu Zielonej Stoczni w Polsce.

Wszelkie komunikaty publikowane w ramach serwisu PAP są prezentowane bez wprowadzania żadnych zmian w treści. Autor komunikatu odpowiada za jego treść zgodnie z przepisami art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.

Projekt „Batory” składa się z czterech autonomicznych sekcji: budowy promów pasażersko-samochodowych dla polskich armatorów, wsparcia tworzenia i wdrażania nowoczesnych technologii okrętowych, budowie nowoczesnej modułowej platformy offshore oraz stworzeniu Zielonej Stoczni w Polsce.

Wszystkie komunikaty publikowane na stronie PAP są prezentowane bez wprowadzania jakichkolwiek zmian. Autor komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version