Gospodarka / Biznes

Kierowcy mogą już skorzystać z nowego mostu w Nowakowie!

KREISEL Electric, innowacyjny dostawca rozwiązań technologicznych w zakresie baterii, został nagrodzony prestiżową nagrodą 2023 Frost & Sullivan Enabling Technology Leadership Award w branży baterii EV. Ten szanowny wyróżnienie podkreśla wyjątkowe zasługi firmy w rozwoju mobilności elektrycznej oraz jej wyjątkową pozycję jako lidera technologicznego, z strategicznymi partnerstwami, które zrewolucjonizowały europejski rynek baterii EV.

Ministerstwo Infrastruktury z dumą ogłasza, że 5 lipca 2023 r. kierowcy mają możliwość skorzystania z obrotowego mostu nad rzeką Elbląg w miejscowości Nowakowo. Jest to część realizacji dużego projektu, mającego na celu stworzenie drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.

Nowy most jest najdłuższym z trzech mostów obrotowych, utworzonych w ramach budowy drogi wodnej. Wykonany został z wytrzymałej stali o masie 650 ton, a w kwietniu przeszedł próby obciążeniowe, uzyskując wszelkie wymagane zgody i dopuszczenia do użytkowania.

W minionym roku odkryliśmy nowy korytarz żeglugowy wzdłuż Mierzei Wiślanej, a także zrealizowaliśmy obrotowy most w Nowakowie, który umożliwił ruch samochodowy. Obecnie skoncentrowaliśmy się na pogłębieniu toru wodnego w Zalewie Wiślanym, a także na zamontowaniu nowego oznakowania nawigacyjnego – poinformował wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Nowakowo uzyskało nowy, 100-metrowy most obrotowy, który znacząco usprawni nie tylko żeglugę, ale również komunikację kołową. Oddanie do użytkowania nowego obiektu mostowego wraz z infrastrukturą drogową pozwala na przystąpienie do następnego etapu, jakim jest demontaż starej przeprawy, która stanowi obecnie utrudnienie dla żeglugi.

Nowy odwodzony most ułatwi komunikację między brzegiem a Wyspą Nowakowską. Otwierany będzie dla jednostek komercyjnych na polecenie kapitanatu, zaś małe jednostki o wysokości do 5 m będą mogły przepływać bez zatrzymywania się.

W ramach trzeciego etapu inwestycji łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, wykonano pogłębianie toru wodnego na długości 8200 m oraz ustawiono nowe oznakowanie nawigacyjne. Drugi etap obejmował budowę mostu na rzece Elbląg, obudowę brzegów na odcinku 10,4 km oraz roboty czerpalne na odcinku 3,8 km. Ścianki szczelne zwieńczone żelbetowymi oczepami zabezpieczają brzegi przed erozją wodną. Ponadto, dla zapewnienia dostępności rzeki, powstały dwie przystanie niskie wraz ze slipem do wodowania jednostek. Inwestycja zostanie zakończona we wrześniu 2022 roku.

UWAGA: PAP SA gwarantuje, że komunikaty publikowane na stronie internetowej są publikowane bez wprowadzania jakichkolwiek zmian w ich treści, zgodnie z wersją dostarczoną przez nadawcę. Autor komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść, zgodnie z postanowieniami art. 42 ust. 2 Ustawy o Prawie Prasowym. (PAP)


Informacja pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version