Gospodarka / Biznes

Już 10 tysięcy osób podpisało się pod listem otwartym za jawnymi wynagrodzeniami w ofertach pracy. No Fluff Jobs kampanią „Szanuj siebie” walczy o poprawę standardów rekrutacyjnych

List otwarty do Komisji Europejskiej

Celem całej akcji jest wywarcie wpływu na Komisję Europejską, która może przyspieszyć wprowadzenie obowiązku publikacji jawnych wynagrodzeń w ogłoszeniach o pracę. Więcej informacji o kampanii można przeczytać na stronie szanujsiebie.com, a list skierowany do Komisji Europejskiej można podpisać na tej stronie.

„W ciągu miesiąca zebraliśmy ponad 10000 podpisów z Polski i Węgier pod listem kierowanym do Ursuli von der Leyen. Już po pierwszym tygodniu po revealu (pierwsza część kampanii była 2-tygodniowym, anonimowym teaserem z hasłem „Szanuj siebie”) wpisy związane z akcją miały ponad 1 mln wyświetleń na samym LinkedInie” – analizuje Lech Wikaryjczyk, Head of Marketing w No Fluff Jobs. 

„Szanuj siebie”

Kampania rozpoczęła się od dwóch tygodni teaserowych, z samym hasłem „Szanuj siebie”. Nie zabrakło także nośników niestandardowych. Na chodnikach pojawiło się m.in. milk graffiti – to technika polegająca na umieszczeniu komunikatu przy pomocy barwnika ze specjalnie przygotowanej organicznej, biodegradowalnej i bezpiecznej dla środowiska mieszanki na bazie mleka w proszku i wody oraz naturalnych pigmentów.

„Wiele osób myślało, że to kolejna kontrowersyjna akcja Fundacji Kornice. Po „revealu” mnóstwo ludzi pisało do nas bezpośrednio i w komentarzach, że zostali bardzo miło zaskoczeni przez wydźwięk akcji, że w końcu można nie bać się typograficznych nośników w przestrzeni miejskiej” – tłumaczy Lech Wikaryjczyk.

Inicjatywy w Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu oraz na Węgrzech i Czechach

„W ramach kampanii, w przestrzeni publicznej można znaleźć hasła, które zwracają się bezpośrednio do kandydatów/ek np. „Nie aplikuj na oferty bez podanego wynagrodzenia”, czy „Twój wiek nie może decydować o zatrudnieniu”. Zaangażowanie osób szukających pracy w inicjatywe to ważny krok w kierunku transparentnej rekrutacji. Wszyscy musimy poczuć, że zmiana zaczyna się od nas” – komentuje Marek Jarząbek, Content Lead w No Fluff Jobs.

Z kolei w Warszawie na ulicy Parkingowej namalowano fluorescencyjny mural z głównym hasłem kampanii. W Gdyni, Warszawie, Poznaniu oraz w Gdańsku zorganizowano happeningi. Wielbicieli nocnych spacerów w miastach (np. we Wrocławiu czy w stolicy) zaskoczyły także projekcje laserowe z napisami „Szanuj siebie” wyświetlanymi na koronach drzew i budynkach. Kampania ma charakter międzynarodowy (toczy się m.in. na Węgrzech i w Czechach), co znalazło również odzwierciedlenia w hasłach, które pojawiają się na ulicach miast nad Wisłą.

Tylko 20 proc. szukających pracy otrzymuje feedback po rozmowie rekrutacyjnej

Mimo że otrzymywanie informacji zwrotnych od pracodawcy w procesie rekrutacji jest ważne dla większości kandydatów/ek (77 proc.), tylko niecałe 20 proc. osób otrzymywało feedback często lub zawsze. Podczas rozmów rekrutacyjnych kandydaci/tki są pytani/e o stan cywilny (31 proc.) i posiadanie dzieci (27 proc.), a kobiety także o planowanie rodziny (27 proc.). Pytanie o te kwestie jest postrzegane jako niestosowne, szczególnie dla kobiet.

No Fluff Jobs – portal z ogłoszeniami dla branży IT dostępny w 5 krajach i 7 językach, który jako pierwszy i jedyny wymagał publikacji widełek wynagrodzeń w każdej ofercie pracy. Po intensywnym rozwoju od 2014 roku firma No Fluff Jobs otworzyła we wrześniu 2019 roku oddział w Budapeszcie, niedługo później, w 2020 roku, wypuściła czeską, a w 2021 ukraińską i słowacką wersję strony. W 2021 roku na portalu opublikowano 90944 oferty pracy, odwiedziło go 2900000 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali ponad 30000000 odsłon.

Więcej o No Fluff Jobs:
https://nofluffjobs.com/ 
https://www.linkedin.com/company/no-fluff-jobs/ 
https://www.facebook.com/nofluffjobs/ 
https://www.instagram.com/_nofluffjobs/ 
https://twitter.com/nofluffjobs 

Źródło informacji: No fluff jobs

 


Wiadomość pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version