Polskie smaki w niecodziennych odsłonach: 3 XI startuje Tydzień Kuchni Polskiej
Kultura

Polskie smaki w niecodziennych odsłonach: 3 XI startuje Tydzień Kuchni Polskiej

Tegoroczna edycja Tydzień Kuchni Polskiej daje szansę na przeżycie niezapomnianych kulinarnych przygód. W ramach święta lokalne restauracje będą celebrować tradycyjne polskie potrawy w nowoczesnym stylu, pod hasłem „lokalność, oszczędność, romantyczność”. Od 3 do 26 listopada w kilkuset restauracjach w całej Polsce można będzie spróbować kuchni polskiej w niezwykłej odsłonie.

Od 2018 r. MAKRO Polska organizuje co roku Tydzień Kuchni Polskiej, wspaniałą okazję do zapoznania się z prawdziwymi skarbami i bogactwem historii, kultury i lokalnych tradycji kulinarnych. W 2018 roku, z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, pierwszy Tydzień Kuchni Polskiej odbył się pod hasłem „Niepodległość świętujemy kulinarnie”.

„Idea Tygodnia Kuchni Polskiej jest powiązana ze świętem 11 listopada, ale też z odkrywaniem kuchni polskiej od nowa, bo jest taki termin, jak >>patriotyzm kulinarny<< .Ten patriotyzm wyraża się również przez odkrywanie rodzimych smaków, które celebruje się w dobrych lokalach gastronomicznych” – mówi Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej w MAKRO Polska.

Tygodzień Kuchni Polskiej to doskonała okazja, aby spróbować przepisów inspirowanych staropolskimi tradycjami gastronomicznymi. Zgłoszone restauracje przygotowują specjalnie dla tego wydarzenia 3-daniowe menu, które zawiera przystawkę lub zupę, danie główne i deser związane z kuchnią polską lub regionalną. Na przykład warszawska restauracja przygotowała menu odwołujące się do przepisów, które zaproponował nadworny kucharz króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Tygodzień Kuchni Polskiej to wspaniała okazja, aby poczuć smak tradycyjnych dań z naszego kraju. Restauracje, które wzięły udział w akcji przygotują specjalne 3-daniowe menu, składające się z przystawki lub zupy, dania głównego i deseru nawiązującego do kuchni polskiej lub regionalnej. Na przykład jedna z warszawskich restauracji stworzyła menu, na którym znajdują się dania zgodne z przepisami nadwornego kucharza króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.

„Menu można zamówić za 69 bądź 99 zł. Mechanizm jest typowo festiwalowy, czyli rezerwujemy stolik w konkretnej restauracji i na określoną godzinę, dokonujemy płatności na miejscu lub wcześniej online i udajemy się na przepyszny obiad z rodziną czy ze znajomymi” – wyjaśnia przedstawicielka MAKRO Polska.

Jeżeli szukasz restauracji, które biorą udział w Tygodniu Kuchni Polskiej, zajrzyj na stronę tydzień-kuchni-polskiej.pl. Na stronie znajdziesz listę ponad 300 lokali gastronomicznych oraz mapę, pokazującą ich położenie. Z każdym dniem do listy dołączają nowe restauracje.

Adrian Gabryszak, szef kuchni w restauracji M15 z Sopotu, który wziął udział w spotkaniu, mającym na celu zapowiedź Tygodnia Kuchni Polskiej, twierdzi, że ważne jest wspieranie tradycyjnych potraw z danego regionu, jednocześnie zachęcając do sentymentalnego powrotu do domu i wspomnień z dzieciństwa.

„W trakcie przygotowania menu na Tydzień Kuchni Polskiej zainspirowała mnie kuchnia kaszubska, bardzo w tym regionie popularna. Ale też smaki z dzieciństwa: pieczona gęś, pulki – tłuczone ziemniaki gotowane w łupinie, kruszonka jak na cieście drożdżowym. To są drobne elementy, skojarzenia z domem, ciepłem, potrawami, które przygotowywała moja babcia, a które chciałem przemycić do menu” – zaznacza Adrian Gabryszak.

MAKRO Polska zapytało szefów kuchni o skojarzenia, które pozwoliły zbudować chmurę tematyczną, odzwierciedlającą cechy charakterystyczne naszej kuchni. Te skojarzenia posłużyły do stworzenia okolicznościowej wystawy, składającej się z czterech stref tematycznych. Każda z nich przedstawia różnorodne dania, takie jak te z domu, pola, lasu i rzeki.

„Restauratorzy szukają win, które są po części rozpoznawalne, a po części komponują się z potrawami. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, mamy specjalną ofertę kierowaną wyłącznie do przedstawicieli branży HoReCa. W głównej mierze są to wina medalowe i nagradzane co roku. Makro Wine Club to oferta szyta na miarę” – podkreśla Krzysztof Zysiak, regionalny specjalista ds. rozwoju sprzedaży alkoholi w MAKRO Polska.

„Staramy się, żeby kuchnia w Polsce się rozwijała, a wino nie było jedynie ekskluzywnym dodatkiem, ale stało się kluczowym elementem, który podkreśla walory smakowe serwowanych dań” – podsumowuje Krzysztof Zysiak.


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Ciasteczko
AKCEPTUJĘ