Polskie smaki w niecodziennych odsłonach: 3 XI startuje Tydzień Kuchni Polskiej
Kultura

Polskie smaki w niecodziennych odsłonach: 3 XI startuje Tydzień Kuchni Polskiej

Tegoroczna edycja Tydzień Kuchni Polskiej daje szansę na przeżycie niezapomnianych kulinarnych przygód. W ramach święta lokalne restauracje będą celebrować tradycyjne polskie potrawy w nowoczesnym stylu, pod hasłem „lokalność, oszczędność, romantyczność”. Od 3 do 26 listopada w kilkuset restauracjach w całej Polsce można będzie spróbować kuchni polskiej w niezwykłej odsłonie.

Od 2018 r. MAKRO Polska organizuje co roku Tydzień Kuchni Polskiej, wspaniałą okazję do zapoznania się z prawdziwymi skarbami i bogactwem historii, kultury i lokalnych tradycji kulinarnych. W 2018 roku, z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, pierwszy Tydzień Kuchni Polskiej odbył się pod hasłem „Niepodległość świętujemy kulinarnie”.

„Idea Tygodnia Kuchni Polskiej jest powiązana ze świętem 11 listopada, ale też z odkrywaniem kuchni polskiej od nowa, bo jest taki termin, jak >>patriotyzm kulinarny<< .Ten patriotyzm wyraża się również przez odkrywanie rodzimych smaków, które celebruje się w dobrych lokalach gastronomicznych” – mówi Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej w MAKRO Polska.

Tygodzień Kuchni Polskiej to doskonała okazja, aby spróbować przepisów inspirowanych staropolskimi tradycjami gastronomicznymi. Zgłoszone restauracje przygotowują specjalnie dla tego wydarzenia 3-daniowe menu, które zawiera przystawkę lub zupę, danie główne i deser związane z kuchnią polską lub regionalną. Na przykład warszawska restauracja przygotowała menu odwołujące się do przepisów, które zaproponował nadworny kucharz króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.

Zobacz również: Szkło użytkowe w gastronomii – jakie cechy powinien mieć idealny produkt dla branży HoReCa?

Tygodzień Kuchni Polskiej to wspaniała okazja, aby poczuć smak tradycyjnych dań z naszego kraju. Restauracje, które wzięły udział w akcji przygotują specjalne 3-daniowe menu, składające się z przystawki lub zupy, dania głównego i deseru nawiązującego do kuchni polskiej lub regionalnej. Na przykład jedna z warszawskich restauracji stworzyła menu, na którym znajdują się dania zgodne z przepisami nadwornego kucharza króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.

„Menu można zamówić za 69 bądź 99 zł. Mechanizm jest typowo festiwalowy, czyli rezerwujemy stolik w konkretnej restauracji i na określoną godzinę, dokonujemy płatności na miejscu lub wcześniej online i udajemy się na przepyszny obiad z rodziną czy ze znajomymi” – wyjaśnia przedstawicielka MAKRO Polska.

Jeżeli szukasz restauracji, które biorą udział w Tygodniu Kuchni Polskiej, zajrzyj na stronę tydzień-kuchni-polskiej.pl. Na stronie znajdziesz listę ponad 300 lokali gastronomicznych oraz mapę, pokazującą ich położenie. Z każdym dniem do listy dołączają nowe restauracje.

Adrian Gabryszak, szef kuchni w restauracji M15 z Sopotu, który wziął udział w spotkaniu, mającym na celu zapowiedź Tygodnia Kuchni Polskiej, twierdzi, że ważne jest wspieranie tradycyjnych potraw z danego regionu, jednocześnie zachęcając do sentymentalnego powrotu do domu i wspomnień z dzieciństwa.

„W trakcie przygotowania menu na Tydzień Kuchni Polskiej zainspirowała mnie kuchnia kaszubska, bardzo w tym regionie popularna. Ale też smaki z dzieciństwa: pieczona gęś, pulki – tłuczone ziemniaki gotowane w łupinie, kruszonka jak na cieście drożdżowym. To są drobne elementy, skojarzenia z domem, ciepłem, potrawami, które przygotowywała moja babcia, a które chciałem przemycić do menu” – zaznacza Adrian Gabryszak.

MAKRO Polska zapytało szefów kuchni o skojarzenia, które pozwoliły zbudować chmurę tematyczną, odzwierciedlającą cechy charakterystyczne naszej kuchni. Te skojarzenia posłużyły do stworzenia okolicznościowej wystawy, składającej się z czterech stref tematycznych. Każda z nich przedstawia różnorodne dania, takie jak te z domu, pola, lasu i rzeki.

„Restauratorzy szukają win, które są po części rozpoznawalne, a po części komponują się z potrawami. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, mamy specjalną ofertę kierowaną wyłącznie do przedstawicieli branży HoReCa. W głównej mierze są to wina medalowe i nagradzane co roku. Makro Wine Club to oferta szyta na miarę” – podkreśla Krzysztof Zysiak, regionalny specjalista ds. rozwoju sprzedaży alkoholi w MAKRO Polska.

„Staramy się, żeby kuchnia w Polsce się rozwijała, a wino nie było jedynie ekskluzywnym dodatkiem, ale stało się kluczowym elementem, który podkreśla walory smakowe serwowanych dań” – podsumowuje Krzysztof Zysiak.


Treść pochodzi z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Ciasteczko
AKCEPTUJĘ