Polska jest dla turystów z zagranicy prawdziwym rajem – dzięki przystępnym cenom, czystym i dobrze zlokalizowanym miejscom noclegowym, smacznej kuchni i szeregowi dodatkowych udogodnień. Z ankiety przeprowadzonej przez Nocowanie.pl wśród właścicieli obiektów noclegowych w Polsce wynika, że w ostatnim sezonie odnotowano wzrost liczby turystów z zagranicy, wśród których można było zobaczyć gości z całego świata – od Niemców, Czechów i Anglików po Amerykanów, Węgrów, Słowaków, Skandynawów i obywateli Arabii Saudyjskiej.
Badanie przeprowadzone przez platformę Nocowanie.pl wyjaśniło, że mimo trudnego sezonu letniego dla rodzimej branży turystycznej, zwiększył się odsetek turystów z zagranicy. Co skłoniło ich do skorzystania z noclegu w Polsce? Ponad 300 respondentów wskazało, że największym atutem naszego kraju są piękne krajobrazy oraz ciekawe atrakcje turystyczne. Oprócz tego turyści z innych krajów doceniają przyjazną atmosferę, wysoki standard usług oraz atrakcyjne ceny.
21% z ankietowanych miało w minionym sezonie wzrost liczby turystów zagranicznych. Największa ilość gości przyjeżdżała z Niemiec, Czech, Ukrainy i Wielkiej Brytanii, jednakże także Słowacy, Skandynawowie i Hiszpanie odwiedzili region. Zaskakująco wiele osób przyjechało także z dalekich regionów takich jak Arabia Saudyjska i Stany Zjednoczone.
Komentarze gości zagranicznych są podobne – nie mają oni specjalnych wymagań, a ich priorytety to czystość, wygoda i umiarkowana cena. To wszystko znajdują oni w Polsce i są zadowoleni z tego, co tam dostają.
Gdyby wybrać kilka rzeczy, które najbardziej przypadają do gustu zagranicznym turystom w Polsce, na pierwszym miejscu znalazłyby się przyjazne warunki wypoczynku, czyli cisza i spokój, a także czystość i dobre utrzymanie obiektu. W dalszej kolejności znalazłyby się atuty takie jak lokalizacja, przystępne ceny i smaczna, polska kuchnia.
„Opinie zebrane przez naszych partnerów od zagranicznych gości absolutnie nie dziwią. Polskie ceny są dla Europejczyków bardzo konkurencyjne, ale to jakość bazy i jej wysoki standard są atutami wypoczynku w Polsce. Dysponujemy znaczącą liczbą stosunkowo młodych obiektów, dzięki czemu baza noclegowa w Polsce jest w lepszym stanie niż w wielu krajach za granicą – mówi Tomasz Zaniewski, wiceprezes Nocowanie.pl. – Chociaż infrastruktura jest jeszcze świeża, obserwujemy, że właściciele obiektów, zabiegając o gości, także tych zagranicznych, inwestują w remonty, te mniejsze i generalne, rozbudowują się, szukają pomysłów na nowoczesną aranżację przestrzeni”.
Udział zagranicznych gości w rynku turystycznym stale wzrasta, co zauważają właściciele obiektów. O ich przyciągnięcie do Polski starają się poprzez tłumaczenie materiałów promocyjnych i udostępnienie obsługi w językach obcych. Bariera językowa może być powodem nieporozumień, ale też dostarczać zabawnych historii. Aby uniknąć niedomówień, warto uczyć się słów z języków obcych. Odpowiednie znajomości mogą otworzyć drzwi do przyjemnych rozmów i wspaniałych wrażeń.
Właściciele obiektów turystycznych świadomie doceniają potencjał zagranicznych gości. Wzrastający udział turystów spoza Polski skłania do inwestowania w działania promocyjne, w tym tłumaczenie materiałów reklamowych i obsługę w językach obcych. Nawiązywanie kontaktów z gośćmi zagranicznymi może być niezapomnianym doświadczeniem, jednak wymaga świadomości i znajomości języków obcych. Zagranicznym turystom warto zaprezentować naszą kulturę, język i obyczaje, aby wspólnie cieszyć się wszystkimi atrakcjami Polski.
Polska turystyka coraz częściej kierowana jest na zagranicznych gości. Właściciele obiektów starają się ich przyciągać poprzez tłumaczenie materiałów promocyjnych i udostępnienie usług w językach obcych. Bariera językowa może stanowić przeszkodę, ale w odpowiednim kontekście może również stać się punktem wyjścia do zabawnych historii. Dlatego warto zachęcać gości zagranicznych do zgłębiania naszej kultury, języka i obyczajów, aby wspólnie cieszyć się wszystkimi atrakcjami Polski.
Potwierdzają to dane – turyści z Czech są w Polsce coraz częściej. Nie tylko w Małopolsce, ale też nad Bałtykiem. Platforma Hotely.cz (założona przez Nocowanie.pl) odnotowała 19% wzrost rezerwacji w polskich obiektach. Najchętniej wybierane są Kołobrzeg, Zakopane, Kraków i Gdańsk.
Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl