MI: Sześć z ośmiu odcinków S10 Szczecin andndash; Piła w realizacji (komunikat)
Gospodarka / Biznes

MI: Sześć z ośmiu odcinków S10 Szczecin andndash; Piła w realizacji (komunikat)

Projekt HBO (Hydrokrakingowy Blok Olejowy) to kluczowa inwestycja Grupy ORLEN o wartości ponad 1,8 mld złotych, która jest obecnie realizowana w rafinerii w Gdańsku. Dzięki nowej infrastrukturze będzie możliwa produkcja nawet 400000 ton rocznie olejów bazowych II generacji, które znajdą zastosowanie w przemyśle i transporcie samochodowym. Dodatkowo powstanie również tysiące ton półproduktów paliwowych, benzyny i oleju napędowego.

– Ministerstwo Infrastruktury ogłasza:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała dwie kolejne umowy na budowę drogi ekspresowej S10 w województwie zachodniopomorskim. Firma Budimex będzie realizować odcinek Stargard – Suchań o długości 13,8 km za kwotę 450,38 mln zł, natomiast konsorcjum Kobylarnia i Mirbud wybuduje odcinek Recz – Cybowo o długości 15,7 km za kwotę 647 mln zł.

Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury, wyraził nadzieję, że proces inwestycyjny na trasie pomiędzy Szczecinem a Piłą przebiegnie bez zakłóceń, a do podpisania pozostały tylko dwie ostatnie umowy na odcinki Szczecin Kijewo – Zdunowo i Łowicz Wałecki – Piecnik. Trwa obecnie postępowanie przetargowe dla obu zadań. Marchewka liczy, że już w 2028 r. podróżujący tą trasą będą mogli korzystać z nowej, komfortowej i przede wszystkim bezpiecznej drogi ekspresowej S10.

Planowany jest rozwój odcinków drogi ekspresowej S10 zgodnie z Rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku, w ramach formuły Projektuj i buduj. Wykonawcy będą mieli 10 miesięcy na opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), po czym prace terenowe rozpoczną się pod koniec 2025 roku. Zgodnie z planem, kierowcy będą mogli korzystać z nowej trasy od 2028 roku.

Nowa droga ekspresowa S10 rozpocznie się od węzła drogowego Stargard Wschód na końcu obwodnicy Stargardu. Następnie ominie od północy Krąpiel, gdzie na przecięciu z drogą powiatową powstanie węzeł drogowy. Dalej będzie biegła obok obecnego przebiegu DK10. Odcinek zakończy się około 1 km przed węzłem drogowym Suchań.

Planowane inwestycje obejmują budowę Miejsc Obsługi Podróżnych Tychowo, w tym osiem wiaduktów, sześć przejść dolnych dla zwierząt i jedno górne.

Trasa S10 Recz – Cybowo rozpocznie się za węzłem drogowym Recz, który zostanie zbudowany na sąsiednim odcinku. W rejonie Żółwina znajdować się będzie węzeł drogowy połączony z drogą powiatową. Odcinek zakończy się około kilometra za mostem na Drawie, przed węzłem drogowym Cybowo.

Zaplanowano również budowę węzła drogowego w rejonie Żółwina, który będzie połączony z drogą powiatową. Odcinek S10 Recz – Cybowo zakończy się około kilometra za mostem na Drawie, przed węzłem drogowym Cybowo.

Planowana inwestycja obejmuje budowę 14 obiektów mostowych, w tym sześć wiaduktów, jeden most oraz trzy przejścia dolne i cztery przejścia górne dla dużych zwierząt. Dodatkowo, planuje się również wybudowanie 47 przepustów dla płazów i małych zwierząt.

Planowana jest budowa nowej drogi ekspresowej o długości ponad 113 km, która połączy węzeł Szczecin Kijewo z obwodnicą Stargardu oraz odcinkami od Stargardu do Piły.

Inwestycja obejmie również fragmenty już istniejącej drogi, z wyjątkiem obwodnicy Wałcza, która została oddana do użytku w 2020 roku.

Planowana nowa droga ekspresowa S10 będzie przebiegała obok miejscowości, które obecnie znajdują się na trasie DK10, takich jak Suchań, Recz, Kalisz Pomorski i Mirosławiec. Nowy odcinek drogi S10 zakończy się na węźle Piła Północ, gdzie będzie miała połączenie z drogą S11, tworząc nowe połączenie Szczecin – Piła.

Planowana trasa S10 będzie miała długość około 400 km i połączy Szczecin z Obwodnicą Aglomeracji Warszawskiej w okolicy Naruszewa, przechodząc przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń. Dodatkowo, bezpośredni dojazd do stolicy zapewni droga ekspresowa S7.

Informujemy, że komunikaty publikowane są w serwisie PAP w formie dostarczonej przez nadawcę, bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)


Wiadomości dystrybuowane przez: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Ciasteczko
AKCEPTUJĘ