Projekt HBO (Hydrokrakingowy Blok Olejowy) to kluczowa inwestycja Grupy ORLEN o wartości ponad 1,8 mld złotych, która jest obecnie realizowana w rafinerii w Gdańsku. Dzięki nowej infrastrukturze możliwa będzie produkcja nawet 400000 ton rocznie olejów bazowych II generacji, które znajdą zastosowanie w przemyśle i transporcie samochodowym. Dodatkowo, w ramach projektu powstanie także tysiące ton półproduktów paliwowych, benzyny i oleju napędowego.
Ministerstwo Infrastruktury ogłasza, że w ciągu dwóch i pół roku do floty PKP Intercity trafią pierwsze w historii dwunapędowe zespoły trakcyjne. Te nowe pojazdy, zamówione przez przewoźnika, umożliwią rozszerzenie oferty na liniach niezelektryfikowanych, co przyniesie korzyści mieszkańcom Zamojszczyzny, Podlasia i Podkarpacia.
PKP Intercity SA recently signed a contract with NEWAG SA for the delivery of 35 dual-mode traction units, marking the largest purchase in the company’s history in terms of the number of units acquired simultaneously. The total value of the order will exceed 3.3 billion PLN, with the first two vehicles expected to be delivered within 30 months of the contract signing.
Podpisana dzisiaj umowa ze spółką NEWAG to historyczna transakcja dla spółki PKP Intercity. Minister infrastruktury Dariusz Klimczak podkreślił, że inwestycje w tabor kolejowy mają na celu zapewnienie komfortowych przejazdów pociągami z mniejszych miast na Podlasiu, Lubelszczyźnie i Podkarpaciu. Współpraca przewoźnika i producenta z Nowego Sącza była bardzo udana, co daje nadzieję na sukces projektu dwunapędowych zespołów trakcyjnych.
Nowy kierunek rozwoju PKP Intercity ma na celu zwiększenie liczby pojazdów zespolonych, co przyniesie korzyści zarówno pasażerom, jak i przewoźnikowi. Spółka planuje zamówienie 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych, co pozwoli nie tylko zwiększyć komfort podróży, ale także zoptymalizować koszty operacyjne.
Obecnie PKP Intercity posiada blisko 90 elektrycznych zespołów trakcyjnych, a nowe zamówienie ma na celu zwiększenie taboru. Dzięki temu spółka będzie mogła lepiej sprostać rosnącym potrzebom pasażerów oraz efektywniej zarządzać kosztami operacyjnymi.
Nowe pojazdy będą obsługiwały krajowe trasy InterCity, skracając czas podróży dla pociągów z elektrycznymi i spalinowymi lokomotywami. Będą wyposażone w system bezpieczeństwa ETCS oraz silniki spełniające najnowsze normy emisji spalin.
Nowe pojazdy będą mogły pomieścić 178 osób, w tym 154 w drugiej klasie i 20 w pierwszej. Pojazdy zostaną wyposażone w 4 miejsca dla osób z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunów, a także 8 stojaków na rowery. Ponadto pasażerowie będą mieli możliwość skorzystania z oferty gastronomicznej dostępnej z maszyn vendingowych.
Poszerzenie składów umożliwi rozbudowę oferty przewozowej na niezelektryfikowanych trasach, co korzystnie wpłynie na mieszkańców takich miast jak Hajnówka, Zamość, Hrubieszów, Mielec, Zagórz, Krosno, Jasło, Nysa, Jelenia Góra, Gorzów Wielkopolski oraz Chojnice. W dalszej perspektywie połączenia dalekobieżne obejmą także Ostrołękę oraz Łomżę.
UWAGA: Treści publikowane na serwisie PAP są prezentowane w formie oryginalnej, bez wprowadzania zmian przez PAP SA. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za treść, zgodnie z postanowieniami ustawy prawo prasowe, art. 42 ust. 2. (PAP)
Źródło dystrybucji: pap-mediaroom.pl