Gospodarka / Biznes

Glovo – cztery lata ekspansji w Polsce

Liczby są niezaprzeczalnym dowodem sukcesu platformy Glovo, która w listopadzie obchodzi czwartą rocznicę swojej obecności na polskim rynku. Obecnie korzysta z niej ponad 6 milionów Polaków, a liczba aktywnych sklepów wynosi ponad 15 000. W ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowano znaczny wzrost liczby zamówień, który znacznie przewyższa tempo wzrostu całej kategorii w Polsce. Jest to jasny sygnał, że Glovo stało się kluczowym graczem w obszarze dostaw i zakupów online w naszym kraju.

2019 roku zapoczątkowało debiut Glovo na polskim rynku. Przeciwstawiając się intensywnej konkurencji, marka ta szybko stała się jednym z liderów rynku, a także najbardziej dynamicznie rosnącą platformą w Polsce w ciągu zaledwie czterech lat.

„Planując ekspansję na polski rynek znaliśmy jego realia oraz konkurencję. Mieliśmy świadomość, że nie będzie łatwo zawojować rynek, dlatego skupiliśmy się na rozbudowie naszej oferty, szybkiej ekspansji do 200 miast w Polsce oraz wyjściu poza klasyczne dostawy z restauracji. Jak się okazało był to strzał w dziesiątkę – zapewnia Carlos A. Silvan, General Manager Glovo Polska. – W ciągu ostatniego roku zanotowaliśmy imponujący wzrost o 40% w liczbie aktywnych partnerów z sektora handlowego i gastronomicznego, co czyni nas aplikacją oferującą najszerszy wybór sklepów i restauracji w Polsce. Dzięki Glovo, oprócz dań z restauracji, można zamawiać także produkty spożywcze, kosmetyki, artykuły dla zwierząt, kwiaty, a nawet pieluchy dla dzieci – słowem wszystko, co jest w danej chwili potrzebne”. Firma podwoiła również zasięg dotarcia – usługi Glovo dostępne są już w 200 miastach w całej Polsce, co oznacza dostęp do aplikacji aż dla 80% populacji miejskiej w kraju – pobrało ją już blisko 6 milionów osób.

Glovo współpracuje z wieloma renomowanymi marekami, w tym Biedronką, McDonald’s i Kontigo. Dzięki tej współpracy Glovo stało się wiodącym graczem w branży szybkich dostaw. Potwierdza to fakt, że przez trzy lata z rzędu aplikacja Glovo była najczęściej pobieraną aplikacją do dostaw.

Dzięki współpracy z czołowymi markami, takimi jak Biedronka, McDonald’s i Kontigo, Glovo zyskało przewagę na rynku szybkich dostaw. Dowodem na to jest fakt, że przez trzy lata z rzędu Glovo było najczęściej pobieraną aplikacją do szybkich dostaw.

Dzięki współpracy z takimi znanymi markami jak Biedronka, McDonald’s i Kontigo, Glovo zostało uznane za lidera w dziedzinie szybkich dostaw. Potwierdza to fakt, że przez trzy lata z rzędu Glovo było najczęściej pobieraną aplikacją na rynku dostaw.

Glovo współpracuje również z Biedronką w celu udostępnienia usługi BIEK, która gwarantuje szybką dostawę w ciągu 20 minut. Usługa dostępna jest w sześciu największych miastach w Polsce, takich jak Gdańsk, Kraków, Łódź, Poznań, Warszawa i Wrocław. Użytkownicy aplikacji mogą skorzystać z szerokiego asortymentu produktów, w tym warzyw, owoców, mięsa, ryb, lodów, kosmetyków i produktów do pielęgnacji.

Glovo dostrzega potrzeby małych i średnich firm, które stanowią ponad 90% wśród ponad 15000 partnerów aplikacji w Polsce. Dlatego oferuje wsparcie, aby ułatwić im wejście do cyfrowego świata i czerpanie z jego korzyści. Użytkownicy Glovo mogą skorzystać z różnych funkcji platformy, w tym integracji z wybranymi kanałami sprzedaży, zarządzania działalnością, analizy sprzedaży oraz rozwoju swojej marki. Przedsiębiorcy mogą wykorzystać tę pomoc, aby wygenerować dodatkowe dochody, nawet do 40%, oraz wypromować swoje produkty za pomocą platformy cyfrowej Glovo.

W ramach „Zobowiązania wobec kurierów” Glovo otworzyło także centrum wsparcia dla kurierów, które zapewnia im dostęp do wszystkich przywilejów i usług wynikających z tego programu. Centrum oferuje również wsparcie psychologiczne, porady dotyczące zarządzania finansami i szkolenia w zakresie bezpieczeństwa w trakcie pracy. Ponadto, dzięki zaangażowaniu Glovo oraz organizacji Fairwork, wszyscy kurierzy otrzymują wsparcie z zakresu praw lokalnych i międzynarodowych, które mogą wykorzystać w celu ochrony swoich praw i dobrobytu w ramach swojej pracy.

Couriers Pledge i Glovo Centre: wsparcie dla kurierów na wyższym poziomie

W 2022 roku Glovo wraz z organizacją Fairwork wprowadziły „Zobowiązanie wobec kurierów”, które oferuje kurierom wieloaspektowe wsparcie. Kurierzy mogą skorzystać z świadczeń socjalnych, ubezpieczeń, wysokich standardów bezpieczeństwa, wsparcia finansowego w przypadku choroby lub narodzin dziecka oraz dostępu do dodatkowych szkoleń i rozwoju kariery w nowych obszarach. Program wywołał pozytywne reakcje wśród kurierów – aż 80% z nich określiło, że jest zadowolona lub bardzo zadowolona ze świadczenia usług dla Glovo.

Z tego powodu Glovo postanowiło otworzyć Glovo Centre – centrum wsparcia dla kurierów, w ramach którego uczestnicy mają dostęp do wszystkich przywilejów oferowanych przez „Zobowiązanie wobec kurierów”. Dodatkowo, centrum oferuje wsparcie psychologiczne, porady dotyczące zarządzania finansami i szkolenia w zakresie bezpieczeństwa w trakcie pracy. Glovo wraz z Fairwork zapewniają także kurierom wsparcie z zakresu praw lokalnych i międzynarodowych, aby chronić ich prawa i poprawić jakość ich pracy.

Kurierzy Glovo skorzystają z udogodnień, jakim są sześć specjalnie przygotowanych „Glovo Center” w największych miastach Polski. Znajdą tam miejsce na odpoczynek, schronienie przed niepogodą oraz pełne wsparcie ze strony opiekunów miast.


Źródło wiadomości: pap-mediaroom.pl

Exit mobile version