Silni, aktywni i widoczni w Trójmorzu: Strategia PKP Cargo
Gospodarka / Biznes

Silni, aktywni i widoczni w Trójmorzu: Strategia PKP Cargo

PKP Cargo S.A. wkracza w nową erę, zapewniając swoim klientom najwyższą jakość usług w ramach rozszerzenia swojej działalności na obszar Trójmorza. Inwestycje, ekspansja na europejskie rynki i współpraca z partnerami biznesowymi to tylko niektóre z korzyści, jakie firma oferuje swoim klientom. Narodowy lider w kolejowych przewozach towarowych, PKP Cargo S.A., wchodzi w nowy etap w swojej działalności.

Prezes PKP Cargo S.A. podczas 15. Targów Kolejowych TRAKO poinformował PAP o swojej koncepcji ekspansji europejskich szlaków kolejowych na osi Północ-Południe. Ta propozycja polega na stworzeniu i rozbudowaniu istniejącej siatki połączeń między portami nad Morzem Czarnym i Adriatykiem a różnymi krajami Europy Zachodniej oraz Północnej.

„Interesuje nas rozwój połączeń kolejowych w obszarze Trójmorza. Chcemy być tam aktywni, widoczni i bardzo silni” – mówi Dariusz Seliga, prezes PKP Cargo S.A. 

„TRAKO to największa w Polsce impreza dedykowana kolei i jedna z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy w gronie ponad 600 wystawców. Targi są doskonalą okazją do spotkań z klientami i rozmów nie tylko o współpracy, ale też o tym, jak PKP Cargo ma wyglądać w przyszłości” – podkreśla Dariusz Suliga. 

Dla Seligi dobre relacje z klientami stanowią podstawę współpracy na polskich i zagranicznych rynkach. Uważa on, że obecność na targach przynosi korzyści, ponieważ ma możliwość śledzenia najnowszych inwestycji taborowych i infrastrukturalnych.

Seliga podkreśla, że kluczem do sukcesu jest budowanie pozytywnych relacji z klientami. Pragnie on, aby spółka wykorzystała możliwości, jakie dają targi, aby pozostać na bieżąco w kwestii nowych inwestycji.

Według Seligi, zbudowanie silnych więzi z klientami jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu na rynkach zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Uważa on, że udział w targach pozwala uzyskać wiedzę na temat nowych inwestycji taborowych i infrastrukturalnych, co jest dla firmy korzystne.

Seliga podkreśla, że postawienie na budowanie trwałych relacji z klientami jest najważniejsze dla jego spółki. Uważa on, że targi są doskonałą okazją do poznania nowych inwestycji, które mogą przynieść korzyści.

„Chcemy widzieć co robi Europa, co robi świat, a na tego typu imprezie możemy to zobaczyć” –zaznaczył.

PKP Cargo S.A. stale pracuje nad swoją pozycją w Polsce i za granicą. Obecnie spółka posiada ok. 35 proc. udziału w polskim rynku towarowych przewozów kolejowych w ujęciu pracy przewozowej. Wzrost udziału ma osiągnąć do końca 2027 r., do poziomu 50 proc. 

Zarząd PKP Cargo S.A. dąży do wzmocnienia pozycji na rynku. Spółka obecnie dysponuje 35 proc. udziału w polskim rynku towarowych przewozów kolejowych w ujęciu pracy przewozowej. W najbliższych latach ma ona zwiększyć udział do 50 proc. do końca 2027 r. 

Spółka z siedzibą w Czechach stale umacnia swoją pozycję na rynku, posiadając 8-proc. udział w tamtejszym rynku. Ponadto, jej działalność jest aktywna również na Słowacji, Słowenii, Węgrzech, Litwie, Niemczech, Holandii i Austrii, gdzie ma licencje przewozowe, które uprawniają ją do prowadzenia transportu.

„Finalizujemy inwestycje w nowy terminal przeładunkowy w Karsznicach, który niedługo zostanie otwarty. Mamy już kilka propozycji od firm czeskich, słoweńskich, węgierskich i niemieckich, chcemy być bardzo silni również na tych rynkach. Dlatego wszystkie inwestycje, m.in. dotyczące remontu naszego taboru kierujemy do klientów i będziemy im oferowali jeszcze lepszą niż do tej pory jakość usług” – podkreślił Dariusz Suliga.

TRAKO to najstarszy i najbardziej prestiżowy międzynarodowy event w branży kolejowej. 15. edycja targów zgromadzi ponad 600 wystawców z 30 krajów na terenach Amber Expo w Gdańsku od 19 do 22 września 2023 r. Wydarzenie to będzie okazją do prezentacji najnowocześniejszych technologii i innowacji w branży kolejowej.

Uczestnicy TRAKO 2023 będą mieć okazję wymieniać się wiedzą i doświadczeniem oraz spotykać się z najlepszymi ekspertami z branży, a także odkrywać nowe perspektywy biznesowe i zawierać transakcje. W ramach wystawy odbędą się spotkania biznesowe, prezentacje, debaty i warsztaty, które pozwolą zgłębić tematykę wyzwań i tendencji w branży kolejowej.


Na podstawie aktualności z serwisu: pap-mediaroom.pl

Wykorzystujemy pliki cookies.    Polityka Prywatności    Ciasteczko
AKCEPTUJĘ